2. NAP
Az első nap bejegyzésében megismerhettük, hogy az ismerősök, kevésbé szoros barátságok, azok a kapcsolatok, akik csak azért vannak ott, mert egyszer egy buliban bejelölt vagy a szomszéd testvérének a fia mind közvetetten, de hatást gyakorolnak ránk és leginkább a fókuszunkra. A kezdő nap teendői hoztak némi felszabadító érzést mindannyiunkban, hiszen ez a lépés már egy jó eszköz arra, hogy meghúzzuk a saját határainkat.
Mennyi ismerőst és oldalt távolítottál el az első feladatok alkalmával?
Ám ez csak a jéghegy csúcsa. A második nap azokkal a részekkel foglalkozunk, akik pontosan kidolgoztak minden lehetséges módszert arra, hogy a figyelmünket megszerezzék: a cégek és az értesítések. Hiszen hatnak az érzéseinkre és a motivációnkra - és bármennyire bízunk magunkban, az agyunk nem mindig a mi térfelünkön játszik. A legjobb védekezés itt nem a támadás, hanem az ha kikapcsoljuk azokat, leiratkozunk róluk és nullára redukáljuk - ugyanis, ahogyan az életünk hullámzó, úgy a hangulatunk is és egy nehezebb napon könnyebben ülünk fel az impluzív vonatra és alapozunk ezen döntéseinkre.
Mínusz első lépésként a feladat, hogy ébredést követően 1 órát ne telefonozz, majd
- Kapcsold ki a webáruházak és applikációk értesítéseit
- Kapcsold ki a közösségi oldalak értesítéseit
- Iratkozz le a hírlevelekről
este pedig ne közvetlen az ágyad mellett töltsd a telefonod.
+ 1 Tipp: érdemes listát vezetned a céljaidról, vágyaidról, valamint azokról a dolgokról, amiket megvásárolnál, tervezel megvenni. Egyrészt a vizuális élmény, hogy látod leírva segíti az agyadat, hogy ne csak sodródj, ez egy kapaszkodót ad. A saját kívánság listánk pedig segít priorizálni, hogy mi az amire valóban szükségünk van a felsoroltak közül és melyik lett volna impluzív vásárlás, ha egy hírlevélből kanyarodtál volna érte egy webshopba.